CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, November 13, 2010

main masak-masak~~~ (^_*)

hari nie terasa diri ni boring sgt2..so aku ambil keputusan untuk masak..hehhe...menu aku hari nie..Nasi Goreng Cornbeef...humm mesti korg tertanay2..apa itu Cornbeef?? bagi org Sabah & Sarawak mesti tahu kn apa itu cornbeef...bg org semenanjug...mesti x tahu apa tu...adakah itu jagung lembu? lembu jagung? hahah bukn..cornbeef nie sejenis makanan dlm tin..die dibuat daripada daging lembu yang telah dikisar halus..dan di proses dan di letak kn dlm tin...i don't know what the ingredient tuk buat tu daging..:) aku just tahu mkn je..(*.^) cornbeef nie serbaguna tau, dia boleh dicampur kn dgn nasi goreng, makn degan roti, klu nak buat pergedel pun boleh letak cornbeef, mcm2 laa...dia betul2 serbaguna..thts why i like it.. (^o^) 

so back to my real story...
soo aku nie masak la menu Nasi Goreng Cornbeef ..mmg sedap laa terbaik wokk...( biasa laa Chef Bembem yang masak) hikhikhik...
aku nak share sikit la pasal menu aku nie...senang je buat dowh..x susah..sama seperti nasi2 gorng yg lain...cuma aku beza sikit sbb aku guna cornbeef...so klu korg dah guna cornbeef...x paya la letak telur ke, or daging ayam..sbb cornbeef nie dah jd mcm lauk dlm nasi kita cara membuat pun amat mudah....

siap je masak..aku terus melantak degan jus oren sanquet ..Fuhhh mmg kenyang wokk...hahaha...
 Nasi Goreng Cornbeef
Nasi Goreng Cornbeef with Oren Jus

"so...untung tak beristeri kan org mcm aku?? 
dah la pandai masak, baik pulak tu, 
aishh gemuk laa laki aku nnt......"
hahahah ( just for fun ya) ~~~~ ^;*

0 comments:

Post a Comment